Det hade nog varit bra att ha. Idag var det bara jag och sambon till att börja med som skulle fixa med linern. Allt såg bra ut och vecken försvann mer och mer allt eftersom vattennivån steg.
Tyvärr uppdagades det rejäla veck vid stödbenen på ena långsidan när nivån började komma upp till 15-20cm. Andra sidan hade inte ett veck alls. Det var klippt omöjligt att lyfta upp mer liner över sargkanten med den vattennivån. Alldeles för tungt.
Fanns inget annat att göra än att slänga i den dränkbara pumpen och börja tömma poolen igen

Nu har vi en väl vattnad gräsmatta. Det går nog att odla ris där
Den nyplanterade häcken fick en välbehövlig vattning också. Plus allt annat man kunde komma på att vattna. Fyllde upp ett par stora tunnor också. Känns lyxigt att vattna trädgården med varmvatten

När det var nere på en nivå av ungefär 3cm så gick det att börja sträcka på linern igen. Som tur var så hade svärföräldrarna kommit på besök så vi fick lite hjälp.
Nu har vi börjat fylla på igen och jag hoppas det inte blir massa veck denna gången. Små veck kan jag ta men inte fööör stora

Har nog dragit över närmare 40cm än 30cm som det stod i beskrivningen. Den töjs ju något enormt när solen ligger på. Håller tummarna för att det ska gå bättre denna gången. Man började fundera lite på varför man inte valde en rund pool när det började strula. Måste vara betydligt mycket enklare utan dessa stödben som bråkar med en.....men det är ju bara vatten och det gick ju att använda en del av det ändå. Värre saker har ju hänt

Nu är vi på banan igen!