Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ubbe låter du pumpen gå hela tiden eller startar du den manuellt? Själv kör jag pumpen på timer vilket är väldigt bekvämt. Har nu mätt ut exakta mått om jag placerar pumpen i garaget 40cm över vattennivån och 7.75m från utloppet (skimmern). Jag får prova om det går att köra utan backventil, jag har iofs filterpåse i skimmerkorg så jag kan kanske ha en backventil som MathiasS föreslår utan att den sätts igen allt för fort.Tackar för svaren jag fått.Mvh M.Jones (Visby)
Hur har du monterat den? Hur fungerar det, är det fördröjning på den?Jag har ju ett par tillfällen när jag frivilligt suger in luft i systemet, det är när jag dammsuger. Min pump är också över vattenytan, eller möjligtvis precis i nivå, jag har inte mätt exakt.När jag kopplar in slangen så finns det alltid lite luft även om jag fyller den med utloppet. Sedan när jag ska ha loss den så lyfter jag upp slangen så att den suger luft och då kan jag få loss plattan. Skulle kunna gå in och stänga av, men jag är väl lite för slö. Den brukar komma igång efter ett tag (ca 30 sek), det finns ju alltid lite vatten kvar i pumpen så den går aldrig torr.