Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den frågan har besvarats här ganska många gånger t ex här: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8125.msg59880#msg59880Med obegränsad tillgång till vatten kan det vara ett bra alternativ att tömma, göra rent och fylla på nytt. Så skulle jag göra om vår pool såg ut som er men då kan jag tömma på mindre än ett dygn och fylla på 19 timmar med två vanliga trädgårdsslangar (går att förbättra). Därefter chockklorering och vänta ett dygn. Totalt skulle det ta mig mindre än 3 dygn att "återstarta".
Helt offtopic, men är det möjligtvis ett Uniqhus på Strandgränd?Har jobbat litegrann där och såg en pool som skulle kunna vara din!//Stefan
Mot ljuset bör du kunna se om det finns partiklar i ditt vatten. Är det gott om partiklar men du ändå inte får tryckuppbyggnad så är något fel - då filtrerar ju inte filtret. Det kan väl inte vara så enkelt som att du råkat ställa ventilen fel (läge CIRKULATION i stället för FILTERING ) ? Att du ligger UNDER grön markering låter lite misstänkt. Har din pool alltid legat där eller är detta nytt ?En annan tänkbar sak är att du fått klorblockering - alltså för mycket cyanursyra i vattnet. Syran finns i de flesta puckar och har du använt sådana länge så anrikas syran i vattnet, om inte du har bytt en vettig del av vattnet vid backspolningar, vintersänkning m.m. Klorblockering gör att kloret visserligen finns där men det mister sin verkan. Det kan endast anhjälpas genom att byte ut en del av vattnet så att man får ned cyanursyrahalten. Något kemiskt motmedel finns inte.