Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Erik, jag har en liten fundering angående bredden på poolen. Jag har för en tid sedan insett att jag kan glömma 4m badbmått om jag ska rymma pool och stensarg under ett standard 4x8 tak (som ungefär är 428cm invändigt).Jag är inte riktigt klar på om ni hunnit bada i poolen förra säsongen men jag är lite nyfiken på hur ni upplever era 350cm. Blev det "smallt"? Är det värt besväret och pengarna att erövra de sista 30-50cm upp till 4m? Som det ser ut för mig landar jag på 370cm badbredd.
Hej Mathias,Vilket standartak för 4 x 8 är bara 428 brett? Ett idealcover Dallas B är 477 invändig bredd.
Livingqualitys Klassik B är 430cmIdealcovers Klasik för 4x8 är 428cm.Du har rätt i att Dallas B är 477cm invändigt - ett gott skäl att välja det taket faktiskt. Egentligen är det rätt märkligt att de låga taket är bredare - borde vara tvärtom egentligen, med tanke på snölast.Erik, ok. Detta blir nästan det knepigaste av alla val faktiskt!