Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Koppar i vattnet och/eller hög klorhalt och frekvent badande har visats sig påverka blont hår.Att tvätta håret med ketchup (gammalt husmors-knep) tar bort grönskiftningen på blont hår. MathiasS: Är du säker på att du har korrekta mätvärden?Elektroderna i Pahlén Minimaster (och andra märken av automatik) kräver kalibrering 1-2 gånger per månad. Elektroderna ska rengöras en gång per månad.Elektroderna ska bytas en gång per år.Elektroderna förstörs om de torkar och ska då bytas.Allt enligt instruktionerna för Minimaster. Följs inte detta schema på underhåll så kan klorvärdet egentligen vara lite vad som helst.
Vad gäller tvätt så gör jag det säsongsvis när jag stänger ner systemet. Sedan förvarar jag elektroderna i i sina behållare (där dom sitter under drift) i vätska.ATt byta elektroder varje år tror jag inte någon gör, när jag hört mig för om detta med poolaffären verkar erfarenheten vara att dom funkar flera år.Jag går väl mot tredje säsongen (fjärde?) nu och byta några elektroder har jag inte tänkt att göra.