Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig

Allt började med att jag köpt några ”magiska svampar”.
Så jag skurade vattenlinjen. Det blev mycket bra. Poolen blev som ny.

Så bra att jag tänkte ” kanske jag skall ta hela sidan ner till botten”. Sagt och gjort. Det gick snabbt och lätt. Så snabbt att jag inte han reagera på att vattnet blev helt mjöligt. Där måste ha varit någon form av beläggning som jag stubbade loss.
Detta blev inte så populärt av barnen som tänkte bada.

Men min snälla granne kom med en flockkudde och sa att detta kommer att göra susen.
Och det gjorde det fast inte förrän pumpen har fått gå hela natten. Och ett antal backspolningar senare.
Så fredag morgon var poolen kristallklar och kanterna ljusblåa och fina.

Fredag kväll tänkta jag backspola en gång till.
Och efter det gick det inte att få det att sluta rinna ur avloppet.
Jag öppnade centralventil och tittade. Då trillade det sista av det som en gång i tiden varit en packning sönder. Och då var det riktigt kört.
Jag läste på ventilen och fredag natt googlade ”Pentair” och då hamnade jag hos poolstar Malmö.
Idag lördag kl 10:00 ringde jag till dom och frågade om dom hade en ventil. Hon bad mig skicka ett foto på ventilen. Och 3 min senare hade jag ett mail om att dom hade en sådan ventil på hyllan. Så in i bilen och 3 mil mot Malmö. Hämtade en ventil.
Vipps så sitter man här med en kristallklar pool med rena och fina sidor samt fungerande cirkulation igen

Superbra service och trevlig och hjälpsam personal.
//Mycket nöjd poolägare igen.