Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kollade av hur pass mycket poolen har rört sig under de senaste regnen. Det var inte så farligt mycket men lite har den allt rört sig. Ska vänta några skurar till innan jag får fundera om den ska justeras eller kan vara. Vad gör man under tiden? Jag passade på att så lite gräs på ett parti söder om poolen. Då kan det börja växa innan vintern så man kan gå där i vår. Har mycket jord på fler ställen att jämna till men nu är det för blött. Det jag sådde idag fixade jag till förra veckan.Man märker tydligt att tiden för pooljobb inte blir så lång eftersom man jobbar med sitt vanliga jobb under dagen. Kan bara konstatera att sommaren är förbi och idag kom kylan. Synd att man inte hann färdigt innan semestern tog slut. Men jag slutar inte än. Ska hämta EL-grejor för 9000:- som ska kopplas ihop. Sladdar hit och dit och relä för styrning mm. Skåp och jordfelbrytare och en 70 m kabel. Så på fredag kan jag fortsätta med el arbetet. Helgen är räddad!
Citat från: jjboy skrivet augusti 28, 2007, 21:20:46:46 Jag kollade av hur pass mycket poolen har rört sig under de senaste regnen. Det var inte så farligt mycket men lite har den allt rört sig. Ska vänta några skurar till innan jag får fundera om den ska justeras eller kan vara. Vad gör man under tiden? Jag passade på att så lite gräs på ett parti söder om poolen. Då kan det börja växa innan vintern så man kan gå där i vår. Har mycket jord på fler ställen att jämna till men nu är det för blött. Det jag sådde idag fixade jag till förra veckan.Man märker tydligt att tiden för pooljobb inte blir så lång eftersom man jobbar med sitt vanliga jobb under dagen. Kan bara konstatera att sommaren är förbi och idag kom kylan. Synd att man inte hann färdigt innan semestern tog slut. Men jag slutar inte än. Ska hämta EL-grejor för 9000:- som ska kopplas ihop. Sladdar hit och dit och relä för styrning mm. Skåp och jordfelbrytare och en 70 m kabel. Så på fredag kan jag fortsätta med el arbetet. Helgen är räddad! Hej jjboy ! Hur går det med plattsättningen runt poolen, har du planerat att göra det snart, så du kan få på pooltaket Hur löser du pooltäckningen under tiden Håller med om att sommaren är förbi.....vädret har varit uselt......men för vår del har vi badat varje dag och det beror helt klart på poooltaket som vi monterade upp veckan efter midsommar. Pooltempen har varit runt 27-30 grader, vissa dagar lufttemp i poolhuset 43 grader ?? då drar man av taket.I onsdags hade vi 26 grader i vattnet, 29 grader i poolhuset, utanför var det ca 19 grader, drog av taket i ett par timmar, vi hade lite släktkalas, alla badade.......vi har ingen annan uppvärmning påkopplad (el-patron finns) på torsdagen kom kylan ute ca. 5-7 grader på nätterna och ca 13-15 grader på dagarna, regn och halv storm, men måste man ändå inte vara lite imponerad över att (kollade precis) vi har en pooltemp på 23 grader, lufttemp i poolhus 22 grader, lufttemp ute 15 grader, regn , och fortfarande halv storm, eller vad tycker ni andra på detta poolforum........ska vi vara Hoppas nu att ditt el-kit sitter som en keps !!!LOTTERÖDFixade till citatetFia
Hej Lotteröd. Ursäkta bristen på förklaring.Du hade av misstag fått ditt inlägg i citatrutan. Flyttade upp sista