Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har ni den engelska manualen? Den är rätt utförlig. Annars kan jag länka till den när jag kommer hem.
Sorry att svaret dröjde:Här är servicemanualen till Julas värmepump (på engelska)https://dl.dropboxusercontent.com/u/18912392/JULA%20ANSLUT%20PH8800-F%20SERVICE%20MANUAL%20%28B20%29.pdf
Jag kör också utan bypass. Är rätt ny poolägare så har egentligen ingen större koll på detta men har 30 grader i poolen utan problem. Poolpumpen är rätt kraftig 10 kbm/h och kopplad separat.
Hej, efter mina inlägg så kunde jag ju inte släppa problemet.Så ut och mecka, jag fick inte ihop att inlopp är upptill och utlopp nertill just för avluftning/högsta punkten.Så jag vände på flödet och då kunde jag inte ens få igång VP då den konstant visade EE03 i displayen.Kopplade tillbaka allt igen och vips så funkade den igen. Så eftersom anläggningen är helt nyinstallerad så kan ju någon form av smuts satt flödesgivaren ur funktion. Och genom att jag körde vatten åt fel håll kan detta förmodligen"rensat rent".Men nu är jag ju bra nyfiken på flödesgivaren och dess funktion, mekanisk? magnet med flödeskropp? osv. Någon som vet?Skrev inget igår sent då jag ville verkligen se att det fungerade. Men precis hemkommen, In 27 och ut 28 (16:30). I morse (06:00) 22 in 23 ut. Så det verkar ju fungera sjukt bra med tanke 5grader på mindre än 12h. Poolen är en ovanjord utan täckning på 18kbm. Det är ju strålande sol och varmt idag, poolen har solljus hela dagen så det gör nog en hel del.Hoppas det funkar nu resten av sommaren och tack för svaren. Hoppas detta kan hjälpa någon annan om liknade problem uppstår.Mvh Jocke