Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag följer med intresse din utvärdering. Jag har en betongpool som jag byggt för 10 år sedan på berget (den har berg i botten) som tidigare läckt kanske 300 l /dygn men nu när jag fyllt så är det kanske 1500 l. Den är på 17kubik. Jag skall gräva mig ner på framsida där anslutningarna finns och kolla om någon slangklämma eller koppling sprickigt . Eftersom den står på berget med den högsta sidan 1,8 m nedåt så är ju trycket högst där. Botten har naturliga sprickor och min tanke är att måla botten i djup delen med det som du kommer fram till om det skulle vara via de naturliga sprickorna det läcker. Helst skulle det vara en vattenlöslig färg eftersom det är svårt att få torrt (regn)
Riktigt spännande, längtar o få se bild på färdigt projekt=) Vad kostar ett sånt här projekt?
Hej Betong-poolaren vilken fantastisk pol du bygger. Jag ser att du tänkt dig att måla poolen...Jag bygger liksom dig med skalblock och undrar är det något speciellt som krävs för att kunna måla ?/ Skalman