Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Oj, jag insåg just att jag var otydlig, och att rören inte alls syns lika mycket på den lilla bilden. De vanliga orange rören är mycket riktigt för vatten mellan pumphus och pool, samt för någon kabel tror jag. Dräneringsrören ligger i kanten av singelbädden och är svarta. Jag trodde bara att de skulle vara djupare ner. Gruset går ju en bra bit ner, och helst vill man väl inte att vattnet når upp till poolbottnen? Så det känns mer logiskt att de ska vara så djupt som möjligt? Men när jag surfar runt ser jag att många tycks lägga makadam först, och sedan dräneringsrör uppe på.Ljudisolering, säljs det i vanlig bygghandel? Jag tänkte att vanlig isolering i alla fall skulle förhindra att en dubbel vägg fungerar som en resonanslåda.
Hej!Som jag förstått det så vill du ju dels inte ha något material som kan täppa till dräneringsrören varför man vill ha makadam runt om. Sedan vill man ju ha ett fall mot brunnen och det är ju lättare att få genom att lägga lite olika mycket makadam under rören. Rören borde ligga högre på motsatt sida till brunnen. Men som du säger så dränerar ju rören inget under den nivå de ligger på. Om du vet med dig att det kommer behöva dräneras mycket så kanske det kan vara idé att gräva ner de lite mer.