Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Nu är återfyllnaden påbörjad, mest för att det var dags att gräva hål in till teknikrummet:Innan vi återfyllde gjordes två saker. Dels gjordes en lite gjutning utvändigt för att få en bra övergång för "platonmattan". Därefter monterades platonmattan och vi återfyllde med 8-16 cirka 20cm upp på väggen. Sedan la vi in markduken (som ligger underst under hela poolen) mot platonmattan.Nu är det egentligen klart att fylla lera eller vad som men det blev lite mer 8-16, kanske 30cm och sedan lite mer markduk innan vi började skicka ner fyllnadsmassor.
...och idag den 16 November var det dags att vinterstänga. Tog lång tid att komma ner till 10 grader. Sista veckan stängde jag cirkulationen för att se vad som hände, men det var inte många droppar klor som behövdes för att justera nivåerna efter en vecka, så uppenbarligen är det rätt safe att stänga även när det är 10-12 grader. För att få ur dom sista centimetrarna vatten under breddavloppet (vill frilägga armaturen helt) så använde jag denna gång dammsugarslangen. Det funkade rätt bra, men ännu bättre skulle det vara om jag (enligt tidigare ide) hade en slang jag kunde gänga i breddavloppets utlopp - då kunde jag tömma till valfri nivå mha poolpumpen (då skulle man också kunna köra cirkulationen med delvis fylld pool också, om man vill det).