Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men alltså, jag fattar inte riktigt,... markisolering under poolen torde väl ha ytterst marginell påverkan för uppvärmning då 98 % av er inte värmer er pooler på vintern (bara jjboy som lyxar till det )Menar ni att det har nån annan påverkan för att reducera avtryck i botten, som inte ett rejält paddat lager av stenmjöl och makadam inte klarar av???Isolering på sidorna är lättare att förstå, om man värmer sin pool i april/maj när tjälen gått ur backen (mellansverige), då slipper man ju "värma" så mkt på utsidan, men jag undrar verkligen om det har nån större påverkan underifrån....
Om inte din hatt värmer bra Nimajneb så kan jag en del whiskeysorter som också ger bra varmvärden...
Apropå hur mycket värme som läcker nedåt...Prova att gräva ned fötterna i våt sand nästa gång ni är vid en badstrand, även om det är varmt ute blir det rätt fort kallt om fötterna, vilket innebär att värme transporteras bort från fötterna...Jag tror det far rätt mycket värme genom poolboten i en helt oisolerad pool, men jag kan ju ha fel.Pooltäckningen är naturligvis viktigare, men all isolering är positivt om man vill spara energi.