Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa  (lst 52967 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad rsjowa

Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« skrivet: augusti 16, 2009, 23:09:11:11 »
Har efter mina underskningar i "Liner-pool vs Polypropylen-pool - hur tnkte ni?" (http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4676.0) landat i att bygga en linerpool nu till hsten.

Det blir en 4 * 8 frn folkpool, med romand end trappa, stensarg, mosaik liner quadra bl long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90 och saltgenerator. Totala summan som gr till folkpool landar p 182 000 kr. (vldigt dyrt knns det som,... men det verkar inte g att pruta mer  ::)  >:D ) Leveransen gr frn Jrna den 17 aug, och jag hoppas det inte tar fr lng tid fr den att leta sig till oss under veckan...

Ett idealcover tak r ven bestllt frn annat hll.

=================

Dag 1

Jag har idag mtt och mlat ut p grsmattan var poolen ska vara. Imorgon ska vi pbrja grvningen om vder tillter. Har skakat fram en stor grvare...

Min plan r att det mesta ska bli klart under hsten, ... och att jag lgger marksten och fixar iordning poolomrdet till vren...
« Senast ndrad: augusti 17, 2009, 21:35:56:56 av rsjowa »
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra bl long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad pool09

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #1 skrivet: augusti 16, 2009, 23:15:50:50 »
Hej!

r de 182 000 utan Folkpools montering gissar jag?

Utloggad rsjowa

« Svar #2 skrivet: augusti 16, 2009, 23:23:24:24 »
Hej!

Korrekt.

Jag ska gra en del jobb med drnering, paddning osv sjlv, sen tar jag hjlp av min lokala folkpool-terfrsljare att plocka ihop poolstomme, stta i liner och koppla in alla anslutningar. Fr mig knns det sknt att "proffs" gr detta, och att jag fr garanti p jobbet om det r nt strul. Skulle grna gra det sjlv, men saknar tid helt enkelt (Misstnker ocks att det tar typ 5 ggr lngre tid att montera poolen fr mig jmfrt med poolmontren som jobbar med detta dagligen)  8)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra bl long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,

Utloggad pool09

« Svar #3 skrivet: augusti 16, 2009, 23:32:27:27 »
Nu blev det ju att jag bygge pool i leca och gjorde mycket sjlv, men innan vi bestmde oss fr det s tog vi in ett par offerter p 8x4 pool, bla hos folkpool.

D hade vi ingen jetstream, men annars komplett med pool, belysning, teknik, verdrag, vrmepump och montering skulle de ha 189 000. D skulle vi dessutom ha ftt rabatt p detta priset (ca 10%) s lgg till de fr "ordinarie" pris. Men sen vet man hur mycket de snackar s jag tror inte vr rabatt var ngon egentlig rabatt...

Till detta kommer ju sen kostnade fr grvning, trdck mm.

Sen kan du ju sjlv jmfra om du tycker du ftt ett bra pris. Men fr monteringen i sig skulle de ha ca 33000 kr.

Utloggad rsjowa

« Svar #4 skrivet: augusti 16, 2009, 23:39:22:22 »
Nu blev det ju att jag bygge pool i leca och gjorde mycket sjlv, men innan vi bestmde oss fr det s tog vi in ett par offerter p 8x4 pool, bla hos folkpool.

D hade vi ingen jetstream, men annars komplett med pool, belysning, teknik, verdrag, vrmepump och montering skulle de ha 189 000. D skulle vi dessutom ha ftt rabatt p detta priset (ca 10%) s lgg till de fr "ordinarie" pris. Men sen vet man hur mycket de snackar s jag tror inte vr rabatt var ngon egentlig rabatt...

Till detta kommer ju sen kostnade fr grvning, trdck mm.

Sen kan du ju sjlv jmfra om du tycker du ftt ett bra pris. Men fr monteringen i sig skulle de ha ca 33000 kr.

Tror det r ungefr samma pris, jag fr ca 12 % i rabatt, monteringskostnad ca 25 000 kr. S det totala priset r ju inte direkt bra, ... mest dyrt. men jag frsker frtrnga det, svlja undan och tnka p nt annat, ... typ hur jag fr tyst p en armada med ungarna som tjatar sig hesa om att dom vill bada i egen pool....  :D  :D

Hade grna byggt i leca jag ocks, ... men d hade jag haft sysselsttning hela semestern misstnker jag. har du koll hur mnga timmar du lagt p ditt bygge, samt vad din totalkostnad landar p? (har varit och kikat p din byggtrd ocks  O0 )

Utloggad pool09

« Svar #5 skrivet: augusti 16, 2009, 23:48:19:19 »
Du har rtt dr och som jag skrivit innan, det tar fruktansvrt lng tid om man har jobb, hus barn mm att slutfra ett snt hr projekt. Jag vet inte exakt hur mnga timmar jag lagt ner men MNGA R DET. Jag vet en kollega som rknade alla sina timmar frn bjran tills det att sista plankan var skruvad i trdcket, det blev 1100 timmar.

Skulle ju vara rtt s sknt att sitta bredvid ocks och bara titta p hur bygget fortskrider... Tid r ju ocks pengar s det behver inte vara fel att f det gjort ven om det blir lite dyrare.

Jag har koll p ekonomin fr mitt bygge, och om jag rknar med ALLT inklusive det extra trdck som jag fick frlnga s hamnar jag p 130 000kr, men d r det rubbet, grvning, pool, verdrag, ALLT.

Men s plus all tid ju... ;D

Utloggad pool09

« Svar #6 skrivet: augusti 16, 2009, 23:51:39:39 »
S jmfrt med folkpool 189000+ grvning+ eventuella kostnader fr elektriker mm s sparar man vl en 80-90000 kr p att gra det sjlv +  att du fr stommen i sten som jag fredrar.

Utloggad rsjowa

« Svar #7 skrivet: augusti 17, 2009, 00:06:11:11 »
S jmfrt med folkpool 189000+ grvning+ eventuella kostnader fr elektriker mm s sparar man vl en 80-90000 kr p att gra det sjlv +  att du fr stommen i sten som jag fredrar.

Bara att gratulera, bra totalpris, bra poolkonstruktion!  O0

Grejen r ju just att man br gra det sjlv, ... skulle man leja bort jobbet fr en lecapool s drar det ju ivg s in i h-vete.

Blir mnga whiskey-flaskor (eller nt annat) fr 90 000 kr ... bara att du njuter rejlt nu nr poolen din r klar!

Utloggad JoelKil

« Svar #8 skrivet: augusti 17, 2009, 20:11:24:24 »
Vad har du valt fr stensarg och storlek p ideal cover?
Om du valt ideal cover 5*10 kan du ignorera det jag nedan skriver men har du ett 4*8 s br detta lsas.

Stensargen har en tendens att vara lite fr bred fr att vara monterad ovanp runtliggande yta.
Den bakre takmodulen r fr smal fr att man med ett normalt verhng p stensargen ska kunna montera skenorna.
Detta gller Stensarg Granit och Sahara. Man mste d tnka p att montera omkringliggande yta i niv med
verkanten av sargen annars kommer gr inte matematiken ihop.
Sen s blir ju din pool 8m lng plus trappans lngd (1m) och slutar i 9m. D kommer inte taket att tcka hela poolen.
Ha detta i tanke och jag hoppas den terfrsljaren du valt tnkte och informerade om detta.

Utloggad cy_berg

« Svar #9 skrivet: augusti 17, 2009, 20:16:39:39 »
Jag tycker det lter sunt med att lta terfrsljaren montera ihop stimme, liner och anslutningar. En av anledningarna fr mig att vlja PP var fr att slippa monteringskostnaderna men OM jag valt liner har jag definitivt lagt de extra pengarna p att f allt monterat.
Hej!

Korrekt.

Jag ska gra en del jobb med drnering, paddning osv sjlv, sen tar jag hjlp av min lokala folkpool-terfrsljare att plocka ihop poolstomme, stta i liner och koppla in alla anslutningar. Fr mig knns det sknt att "proffs" gr detta, och att jag fr garanti p jobbet om det r nt strul. Skulle grna gra det sjlv, men saknar tid helt enkelt (Misstnker ocks att det tar typ 5 ggr lngre tid att montera poolen fr mig jmfrt med poolmontren som jobbar med detta dagligen)  8)

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!

• Dot gster: 105
  • Dot dolda: 0
  • Dot anvndare: 0