Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
De som använder sandfilter, och därmed backspolar regelbundet ut mot avloppet, behöver inte bekymra sig om förhöjd koncentration av mineraler eller annat i vattnet. De ersätter ju avsevärda mängder poolvatten med rent kranvatten regelbundet. Har man problem med hög avdunstning, bör man se över sitt poolöverdrag eller kolla om det eventuellt finns en läcka.
Hörde dock nyligen att det inte är lämpligt att göra sådan återföring då kondensatet blir aggresivt och kan angripa metallerna i cirkulationssystemet.Någon som känner till det?
Vi har dock också en hel del kalk i vattnet, men det beror mest på att vi har kalkrikt brunnsvatten så där hjälper det ju inte att byta en del av vattnet då och då - det nya vattnet innehåller ju också kalk.
Jag har i 10 år tid återfört kondensatet till min inomhus pool utan att ha sett några problem med detta.Vad är det som kan hända?Kondensatet är ju rent destillerat vatten eftersom det är fukt som avskiljts på kylda lammeller.MvhTony
Jag tror att du ska använda flytande klor istället för puckarna.Dels så är det billigare samt enklare och trevligare.Jag har använt flytande klor nu i 2-3 år utan problemMvhTony