Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
BiddaDin PLC (zen 10c1ar v1) matas med 230VAC o in/utgångar styrs via individuella relän för dina 10 in/ut gångar. De behöver en spänning på min 85VAC för att aktiveras. Alltså kan du ej använda 12-24V som styrsignaler.Jag har inte hittat något regnsensor, vattensensor etc som matas med 230VAC. Alla jag känner till matas med 12-24V spänning. (håller med jan_banan att det nog inte är tillåtet med så hög spänning på sådan typ av utrustning)Iställer för att byta PLC (dyrt) så skaffa ett 12-24V hjälprelä som aktiveras av regnsensorn o som sedan skickar vidare en 230VAC spänning till din ingång på PLC./ronson
Beklager at jeg misforstod dig.Følersiden er den med metalbanerne som ses vende opad på billedet, dvs. den skal vendes om for at føle vand på gulvet. Jeg har placeret den mellem pumpe og sandfilter - og ved af erfaring at der nok skal komme vand nok til at trigge føleren selv ved en mindre utæthed. Mht. følsomhed sker der intet hvis man rør metalbanerne med en tør finger.Hvis man fugter fingeren og rør ved banerne aktiveres relæet - og slipper igen når man slipper.Føleren kan også findes andre steder på nettet. Søg på "Kemo" og "rain detector".Mvh. leifo