Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är jobbigt med semester. Särskilt när arbetarna som ska fixa poolen tar det. Jag har varit borta en vecka och möts av att inget gjorts på hela veckan. Jag som trodde att allt skulle vara färdigt nu. Jag ringde företaget och då sa de att de 2 arbetarna hade tagit 4 veckors semester. Nu hinner min semester då jag skulle ha lagt stenar fixat el, mm ta slut innan det är dags för de uppgifterna. Som kompensation för deras tidsfördröjning så får jag hjälp med att köra in och lägga ut all sättsand på mina 70 kvm. Det skulle jag gjort själv annars med min skottkärra. Det var bra i varje fall. Nu kommer förhoppningsvis ett annat gäng med 3 arbetare i slutet på veckan och tar över där de andra slutade. Hoppas bara att de blir bra när det är färdigt.Det som jag är mest fundersam på är hur jag ska förankra pooltaket i stenarna. Om stenarna ska gjutas fast eller om de kan ligga lösa. Nu sätter ju sig gruset första året och närmast poolen kan man inte padda så normal sättning med regn och fotstamp är det enda som kommer att finnas under plattorna där taket ska fästas. Någon av er andra som har satt på tak direkt efter lagda stenar får gärna ge tips.
Sättgrus, sättsand eller stenmjöl?Det är säkert olika saker men jag har ett lager på 5 cm som nu ska packas för att sen lägga ut stenarna i det. Det är snarare plattor för de har 600*300*30 i storlek. Gjorda av granit från fjärran land.
Nu har elektrikern varit här. Han hade inte tid med mitt bygge vilket jag tyckte var bra. Han fixar sakerna jag behöver. Jag drar sladdar och kopplar ihop allt utom in i elskåpet. Sen kommer han hit och kopplar in i elskåpet. Ett upplägg som passar mig ypperligt. Nu har pooljobbarna tagit sina grävmaskiner och försvunnit. Poolen är på plats och alla delar som hör ihop med den fungerar som de ska. Alltså hänger det nu på mig hur restrerande arbete kommer att bli. Har börjat släta ut jorden och ska börja så gräs.Har badat ett antal gånger trots att värmen bara varit runt 18-20 grader. Det har varit riktigt skönt. Undrar hur det blir när tak och värmen blir färdiga.
....men har en undring: hvorfor de ekstra 90 graders bøy på røren du har i pumperummet (helt til venstre på bilden) Har du forberedt for videre utbygging?