Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok, min tolkning är att man agerar inom ramen för offerten. Man säger att 30kbm ingår och du behövde mer. Ni borde komma överens om denna ändring samt priset på den men det är ju tydligt att 30kbm ingår. Priset på fyllnadsmaterial förvånar lite, är det två lass man tippat? Brukar gå att få hem för 3-5kkr per lass. 11 kubik går inte på en bil. Angående minidumpern verkar priset högt men offerten är ju tydlig på att ev sådan kostnad tillkommer. Man hyr ju dessa för 1500kr per dag. Om jag minns rätt körde jag 30 ton bergkross runt huset med en sådan på en helg, förstår inte riktigt hur man använt dumpern i 12 dagar. Huruvida projektledarens utfästelse skall ses som ett avtal är jag tveksam till, dom kan ju alltid hävda att man insett behovet efter att ni pratat. Rent juridiskt, enligt Konsumenttjänstlagen, KTL, har leverantören ett långtgående ansvar för att ta tillvara på dina intressen. Du kan inte förväntas vara expert. Angående materialet tror jag det dom gör är ok, men för minidumpern kan man fråga sig hur dom skulle gjort detta utan dumpen? Dvs, oavsett förhållanden så tillkommer detta och leverantören kan således förväntas VETA att dom kommer använda en dumper. Samtidigt har man upplyst dig om att sådana kostnader kan tillkomma, så antagligen är man ok där också.....Jag skulle nog fokusera på att ifråga sätta hur den kan behöva användas under 12 dagar, det låter helt orimligt.