Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Om ett par timmar är det dax för gjutning av plattan.Har bockat upp B-järn va 50 cm för att få extra styrka sen kommer jag att komplettera med nerborrade gärn enligt anvisning.Har även funderat mycket på hur jag ska bygga trallen och sargen runt om då vi vill ha det så tight mot som möjligt. vill kommer dessutom ha ett ganska så slimmat tak vilket innebär att den enda skenan vi kommer ha kommer nästan ta hela sargen på ena sidan därför känns det bortkastat att köpa sten.Nu är tanken istället att jag kommer att gjuta in kilar av ntr a virke som jag sedan kan fästa trallen i. trallen kommer jag att fräsa spår i där linerlisten går.Tror ni på denna idén eller måste jag tänka om?
Jag skulle inte gjuta in virke i betongen sådär. Jag satte en 45x195 impregnerad som jag fräste bort kanten ovanför linerlisten (precis som i din skiss) och fäste rakt på betongen med plugg och rostfria A4-skruv. Om du ska skruva 145 trall som sticker ut ca 1-1.5 cm utanför linerlisten och med 5 cm cellplast så får du inte mycket bredd kvar på brädan för att skruva fast den, risken är rätt stor att brädan böjer sig ordentligt. Jag skulle sätta en 45x195 eller 45x220 rakt på betongen och sedan skära bort cellplasten på sidorna för bärlinan, då kan du sätta trallen på samma nivå som sargen. Ett tips är att gjuta fast gängstång för bärlinan, låt dem sticka in en bit med två muttrar i ändan så sitter de fast ordentligt. Om du sen ska rena med klor så kör med A4-skruvar som är syrafast och tål klor.