Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Första sommaren med pool för vår del med. Jag kom hem efter en tjänsteresa och konstaterade att det drog oroande mycket luft. Konstaterade att läckaget på den dåligt limmade kopplingen på pumpen läckte ännu mer så jag tvångsmatade upp med 200 gram chockklor och stängde ner förra veckan. Men när jag kom hem så limmade jag nya kopplingar och fyllde på lite vatten. Kör troligtvis två veckor till skulle jag tro om det inte är katastrof-prognos. På 5 dagar hade temperaturen sjunkit från 28 till 21 grader på ocirkulerat vatten. Vattnet var fortfarande helt klart utan några alger. EDIT:Tilläggsfråga: hur gör man med filtret? Tänkte plocka in det mesta, cirkulationspump, jet-swim och UV tänkte jag ta in frostfritt i källaren men hur vinterstänger man filtret? Jag kommer inte att ha frostfritt där det står? Fö så blir det total tömmning och FÖRHOPPNINGSVIS kommer leverantören hit och rättar till alla fel. Efter att linern är återmonterad nån gång i slutet av September/början av Oktober, skall jag delvis återfylla då eller skall jag vänta till våren?
Vi har inomhuspool så det är året runt som gäller. Men det skulle vara intressant att höra från er som har tomhuspool + pooltak - är det någon med den lösningen som kör året runt ? Det borde vara möjligt i södra Sverige, men frågan är hur mycket värme som det drar.