Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Pumpen Hur mycket går pumpen? Går den 24/7 under hela säsongen? Går den 12/7? Eller hur fungerar den egentligen? Något som ska styras?Värmepumpen Samma sak här. Hur går den? Min tanke är att jag vill börja att testa ha 28 grader i poolen och sedan jobba mig uppåt om vi vill ha varmare. På vilket sätt arbetar en poolvärmepump? Jag inbillar mig att den arbetar mot inställd temperatur och sedan stänger av sig när temperaturen är bra. Jag vill naturligtvis inte att den ska jobba och gå på natten, utan då kan ju temperaturen få sjunka. Hur styrs detta på enklaste sätt?UV Något speciellt att tänka på?Belysning Vill jag väl helst ha kopplat till ett skymningsrelä. Vill inte styra belysningen från friggan utan den vill jag slå av/på från huset/verandan.
Du kan nog räkna med 24/7 med den pumpen, om det är 14m3/h så är det typ vid 0m lyft höjd så flödet lär nog sjunka till ca 10m3/h med motstånd i filter och dyl.
Jag har några frågor angående själva driften. Så att jag kan be om rätt installation till elektrikern. Allt jag vet är att vi behöver en ny säkringsbox i friggan. Det är redan el utdraget dit så det blir rätt enkelt för honom. Men vad ska jag tänka på mer?