Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Har nu bytt koppling till en unionskoppling. Provkört idag och allt verkar gått vägen och mitt verk verkar tätt. MEN det är fortfarande luft i systemet Dock upplevde jag det som att det kom mindre bubblor.Men när pumpen varit igång ett tag (typ en timme) så blir det värre och värre och efter en stund är det en massa luft. Stannar pumpen. Skruvar försiktigt av locket och står rejält med luft i pumpen, pyser till riktigt ordentligt. Det är här jag inte får ihop det riktigt... Varför åker denna luft inte med ut? Istället står den kvar som en kudde mellan vattenytan i pumpen och locket...Börjar mistänka att pumpen tar in luft någon annanstans, typ vid locket. Något tips på hur man kan täta av det ordentligt för att utesluta detta?
Menar du att det blåser UT luft när du öppnar locket?Jag antar att det är undertryck och luft dras in. Och då drar jag också slutsatsen att locket är tätt och du kan glömma pumpen som felkälla och backa några steg mot breddavloppet.