Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag bygger ju en Thermopool just nu och skall ha platssvetsad liner och där kommer leverantören att lägga matta på betongbotten men helt utan matta på väggarna. Linern kommer dock inte på plats förrän till våren så jag har ingen rapport hur det kommer att bli, men det känns ju spontant som att fotavtryck och liknande kan synas igenom även om det den platssvetsade liner är tjockare och armerad...?
Med andra ord ett plus för den sortens pool? Tittar lite åt termoblocks pool (lego bitarna ) men det går ju åt mer bruk ( betong ) till dessa är de bättre stabilare än en tjälldens pool?? Köpte ni linern genom de med Tynell??
Det är en lösning för dem som vill göra det mesta arbete själv och inte värdesätter sin fritid i pengar. Räkna med installationstid på flera månader....PP pool är ett alternativ där du får en hel balja och återfyller med torrbruk. Är underlaget hårt behöver man inte gjuta platta heller. Du slipper byta liner i poolen efter 10 år och materialet har livslängd på minst 45 år. Skulle man vilja ha en liner istället så kan man sätta in den i poolen senare.
Plast med livslängd på 45 år. Skulle inte tro det. Har vi inte diskuterat PP tillräckligt nu. Invändningarna är väl dokumenterade i många trådar. Det troligaste är väl att plasten ser ganska eländig ut efter 10-15 år om den är utsatt för solens uv-strålning. Alla pooltyper har för och nackdelar. Jag föredrar pooler som byggs av material som är enkelt tillgängliga från många leverantörer och som är enkla att reparera om det sker en olycka.