Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag har också gängat fast slangkopplingarna på in- och utlopp. Läste någonstans att det skulle vara tio varv med gängtejp men då jag tyckte det gick för lätt så blev det några varv till.
Gängtejp är like knepigt att få tätt om man inte har gjort det förut. Ett varv per mm säger Rinkaby http://www.rinkabyror.se/sida/rr-tipsar/ror-och-rordelar/ men bäst är att söka rätt uppgift för den typ av gängtejp som används. Det finns tjockare varianter som klarar sig med färre varv. Gängtejp på grova rör är svårast att få tätt och många använder där lin och gängpasta istället. Om du inte känner dig helt säker på att du fått det tätt så är det nog bättre att göra om nu istället för sen.
Grymt! :-DLägg gärna upp nån bild på hur flytspackling blev, hade inte ens övervägt att göra det så, men det kanske t.o.m. är det smisigaste för en spackel-novis som jag?Har du koll på hur mycket spackel du gjorde av med till hela poolen, var Finjas handspackel bra att jobba med? Det var ju inte direkt gratis...Ser ut som Julas betongmixer/blender/visp?