Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har bara fäst ena inloppet, blev osäker på placeringen.. jag vågade bara göra hål mitt på blocket fast jag ville ha det närmare trappan.. vad tror ni, ska jag sätta likadant på andra sidan eller närmre trappan, eller i väggblocket vid trappan, ovan näst nedersta trappsteget? Eventuellt kan jag sätta två utlopp på andra sidan.Min tanke är att det inlopp som syns riktas nedåt mot mitten och det motsatta upp mot trappan. Om jag sätter två på andra sidan så kan jag experimentera med riktningen..
Vi har ingen trappa i vår nuvarande pool, men vi hade i vår förra. Vår erfarenhet var att det inte lade sig särskilt mycket skräp i trappan, men att däremot en hel del hamnade direkt nedanför trappan. Något som man kanske bör ta med i tankegången ?
Jo tack, att smälla upp stommen tog ju ingen tid alls, det är resten som tar tid! Jag gillar att krångla till det Jag har en dränkbar pump med inbyggd flottör, men jag hittade ingen annan lösning på "problemet" att den står och duttar när den tömt... Kanske finns bättre lösning?