Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Min Romex fog kommer från flisby AB. Kan dock inte beställas som privatperson.
Hej!,En liten fråga: Hur gjorde du under plastningen för att inte få polyester i skruvhålen för armaturerna? Inser att det kan vara lite trixigt att hålla dem rena när man börjar blaska på med plasten. Har du några andra power-plast-tips så här innan helgens plastningsäventyr?//MTQMin bror plastade vår pool, han är van att jobba med härdplaster, men det är egentligen inte speciellt komplicerat.Jag tror att du läst det mesta från min tråd, men ändå....håll till godo.-Man bör vara vara 2 personer som hjälps åt.....en som lägger dit väv och rollar och en som blandar plasten och hjälper till att rolla vid stora ytor.-Ha många spann och rollers på plats, när det har börjar härda är det bara att byta.-Ha allt nära poolkanten så det går smidigt.- Har du polyestern i fat eller spann....måste vara enkelt att hälla upp.- Märk upp på spannen hur mycket du ska blanda, tror vi körde 5 liter i taget.- Riv av alla kanter på väven som blir synliga....ej klipp el skär.....då är det lättare att rolla ner dem, så dom inte syns........så till din fråga om skruvhål. - jag rullade små kulor av klet (som man sätter upp papper med) och tryckte dit en liten kula i varje hål. Sedan plastade vi bara över. Sedan borrade jag bort plastskalet och pillade ut klettet med en liten virknål...funkade hur bra dom helst. Lycka till nu....hör av dig om du funderar på något mer.Jag kan bara säga att att vi hittills är jättenöjda med vår plastade pool.
Hans bror är väldigt van vid att plasta. Jag föreslår att du börjar med 2 eller 3 liter. Har du en billig roller så är det svårt att få ut 2 liter innan det börjar härda så köp lite bättre kvalité som bär mycket plast. För att få ut plasten snabbt så får man slabba på ganska ordentligt. Det går inte att finlira som vid vanlig målning. Äh, det där märker du ganska snabbt. Lycka till med plastningen och fuska inte med andningsmask eller kemhandskar.
Jag kom på en viktig sak till. Förvara härdaren svalt. Glöm den inte i t ex ett uterum som blir varmt av solen. Det kan sluta med katastrof. Det förekommer hemska olyckor med MEK-peroxid. Googla på det.
Tack för råden TommyC o Poolersw. Ställde undan härdaren för säkerhets skull. Den stod ute, men under tak. Nu kom solen fram så för säkerhets skull så har jag den inne eller i skuggan i alla fall.En en bra mask som jag köpte nytt filter till åsså handskar förstås. Har gått bra hittills. nu är alla väggar grundade och upp, över o runt kanten. Nu står jag och förriver matta för glatta livet och ger mig på kanter o hörn först.Kör alla lager i ett svep. Lägger på 10cm extra på varje lager för att slippa skarvar som måste slipas. Fick en del tekniktips och sådant från den lokala plastfirman.Fortsättning följer. Skall uppdatera min tråd oxå så att jag är i fas med den.Som sagt, tack igen. Plast är helt grymt att jobba med och rätt enkelt när man bara har fått ordning på utrustning och logistiken.//MTQ