Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Börjar bli klar med markarbetet och tänker börja med terassbyggandet runt poolen. Men det blir nog inte förrän efter pingst. Så för närvarande sitter jag och funderar över ett förslag jag fick av "Lugai" :Trodde det kunde bli problem med diverse organiskt material i vattnet, men när jag läser om de som fått grönt vatten trots man tagit vatten från det kommunala nätet så är det kanske inte någon större fara med att dra in Östersjövatten.Det är väl lite alger mm i vattnet , men det borde man väl kunna fixa med reningen?Jag kan låna en bensindriven brandpump från samfälligheten, har ca 50 meter till vattnet, höjdskillnad 12 m. Så det borde den klara.Det verkar som salthalten är ca 6-7 promille i viken där jag bor, det är ju ungefär vad som rekommenderas för en saltvattenpool. Jag har ju tänkt att köra med saltklorinator så då borde det ju lira. Sparar ca 10000 på det om det skulle fungera (vattenleverans + salt). Slipper också böket med att bära hem salt, många säckar blir det... Dålig ide?