Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det som avgör är inte bara isoleringen, utan även storleken.Viktigast av allt är ett bra lock, då värmen söker sig uppåt.Skulle man köpa ett dåligt isolerat spabad borde det finnas möjligheter att komplettera isoleringen.Men rent generellt är det ju inga jätteskillnader i förbrukning.
Håller med, men tycker kanske att du glömde en annan viktig parameter, nämligen Hur mycket och hur länge man badar. Då går pumpar för fullt och avustningen och därmed avkylningen är som störst då. /Ziggy
Vilket avancerat svammel.Om reglerna för detta forum är vänsterpartistiska, vad representerar du då för politisk inriktning?Den råa kapitalismen, där gerillaliknande marknadsföring via påhittade inlägg är att anse som något positivt och självklart? Om du varit med i forumet en tid så lär du ha sett att det förekommit och förkommer rätt frekventa försök till smygreklam genom frekventa rekommendationer och falska inlägg av de som är i branschen på olika sätt.Att som vanlig SPA-ägare rekommendera sitt spa för andra är inte ett regelbrott, däremot att häckla moderatorerna, regelverket, eller på vilket sätt vi modererar inlägg av reklamkaraktär.Vi gör ytterst sällan ingrepp i inlägg där vi inte har starka misstankar, och/eller får anmälningar för att det ser ut att vara smygreklam.Visst kan det hända att vi någon gång tar fel, och redigerar eller raderar inlägg som inte var tänkt som reklam, men jag har svårt att komma ihåg något sådant fall (det brukar leda till våldsamma protester) - däremot är jag helt säker på att det finns massor med påhittade inlägg som vi inte raderat eller redigerat.Känner man sig osäker på vad som gäller kan man alltid e-posta mig eller Fia och fråga vad som är OK.Till Evaletarspabad kan jag rekommendera denna länk: http://e-logger.se/pub?rmarklund&p=8 (Där kan du se vårt spabads förbrukning över tid.)Det ljusbruna fältet avser förbrukningen på SPA-badet, och det går upp till ca 400 kWh/månad som mest, som minst går det ca 200 kWh/månad. Vi har ca 39 grader varmt i badet.Vi har ett Calderaspa Elation placerat strax utanför Piteå.Och här ser du en vinterbild: