Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej jag surfar runt och letar efter leverantörer till polystyrenblock i Europa .Då hittar jag en sida med ett för mig nytt material ,det verkar intressant .PP block 1,2-1.50m in height by 1m width and 15cm in thickness, and weigh only 14kgsom är avsedda att fyllas med betong .Finns det någon leverantör i Sverige ?http://www.mondial-piscine.eu/fr/Detta har jag aldrig hört talas om men däremot så har en kund till mig byggt sin pool i följande material. Surfa in på www.borovnicka.cz . Självbärande, rostar eller ruttnar inte. Tål frost, uv ljus mm...Nån som har någon erfarenhet?
Som sagt jag är i byggtankar och letar material.Fördelen som jag ser är att det inte verkar så sprickkänsligt som thermoblocken samt att det verkar bilda en slät insida mot poolen .I praktiken blir det en kvarsittande gjutform i PP .Sen verkar det som om man kan gjuta sidor och botten i ett stycke .Det känns homogenare än som vissa bara borrar ner armering i plattan .Isolera kan man göra på utsidan.