Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Saltgenerator är nog ordet jag letade efter, inte saltklorinator... ?Klorets negativa effekter är väl röda/kliiga ögon, missfärgat hår, dyrt och halvkrångligt.Men när man har en saltgenerator, har man även i klor då??
Hej.Jag har haft Intex pool och Intex saltklorinator sedan 2008, vi saltklorinator pga överkänslighet mot klor och för att många på detta forum rekommenderade det.Inga problem med röda ögon eller annat har hänt på dessa 5 säsonger, Vattenkvaliteten har varit bra hela tiden. Skönt om man varit borta och systemet ändå sköter sig självt. Vad det gäller korrosion så har jag inte märkt något på de delar jag haft i min pool, men det har bara varit de delar som Intex har med i paketet. (Stege, pump o.s.v)Jag kör pumpen per automatik (tidur) mellan 09:00-18:00 (soltid, genom elnino solmattor) varje dag. Saltmaskinen går i 4 utav dessa timmar. Vid behov kör jag den extra över natten, men då utan att gå igenom solmattorna ;-).För vår familj har detta fungerat utmärkt.Mvh Dennis