Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Tycker att det kanske vore enklare att tömma poolen, skrubba och göra rent för att sedan fylla med nytt fräscht vatten, har den stått still typ ett år så blir det kanske t.o.m. billigare än alla kemikalier som behövs för att få det rent igen.Annar håller jag med Erica, det är svårt att vara säker på vad lägen gör, men filter måste vara normalläget dvs rening genom filtret och backwash måste vara backspolning för att rensa filtret, svårt att se var vattnet tar vägen på bilderna.Tips, lägg dina bilder synliga direkt i forumet se nedan Tryck på ikonen infoga bild och lägg länken till bilden mellan img och /img/Housedad
När jag kollar bilderna mera i detalj så verkar avloppet vara den anslutning som sitter i ventilens bortkant. Den är tydligen försedd med en extra ventil . en kulventil med blått handtag. Den står nu i stängt läge på bilden. För att kunna köra BACKWASH så måste du öppna den ! Min gissning är att de satt in denna för att förhindra läckage till avlopp, kanske centralventilen inte höll helt tätt eller så.
Jag är nyfiken på vad det står i inre cirkeln under spaken på ventilen. Jag gissar att det står Waste där, och någonting annat i den lilla markeringen utanför. Men det går inte att se på den bild som finns nu.