Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej.Jag har själv inomhuspool och använder chockklor. På burken står det anvisningar för vilken dos du ska använda när du underhållsklorerar. Lös upp rätt mängd i en hink med varmt vatten och häll sedan lösningen längs bassängkanten. För mig fungerar det utmärkt./Daniel
Citat från: newbee skrivet augusti 15, 2011, 21:05:04:04 Hej.Jag har själv inomhuspool och använder chockklor. På burken står det anvisningar för vilken dos du ska använda när du underhållsklorerar. Lös upp rätt mängd i en hink med varmt vatten och häll sedan lösningen längs bassängkanten. För mig fungerar det utmärkt./DanielKolla så att du inte tar chockklor av typen "någonting"diklorcyanursyra. Puckarna har "någonting"triklorcyanursyra, båda innehåller cyanursyra som blir till klorblockering till slut. Du ska ha snabb/chock-klor av typen natriumhypoklorit för att inte drabbas av klorblockering. Men, om jag kommer ihåg rätt så gör den så att PH stiger vilket betyder att du ska ha PH-minus också.