Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok, jag måste erkänna att jag borde ha läst på innan...Jag står med en pool som ligger på dryga 160m3, till det har jag 2st 1,5hk hayward super-pump pumpar som kan pressa 2780 liter i minuten och 2 sandfilter, vari-flo xl som kan filtrera som mest (enligt dekalen) 14m3 i timmen.Nu börjar jag seriöst undra om jag verkligen behöver dubbla pumpar.....Är det nån klok människa som kan lista för och nackdelar med att ha 1 kontra 2 system?
Ok, inte för att skryta men jag mår så j###a bra nu.Vi började i maj förra året och idag (lite missöden på vägen typ) drog vi igång värmeväxlaren.Nu kämpar den rackaren för att nå upp till mina 30 grader.... 21,4 so far, var 18 imorse :-)Värmeväxlaren behagade vara sprucken så i brist på folk som kan reparera det hela så fick PP rycka in och laga :-)I efterhand kan jag säga att polyester och glasfiberväv lagar bra men Gelcoat tätar fenomenalt!Nu måste jag få på poolguarden så jag inte loosar all värme, det blir morgondagens uppdrag.Det plus att jag måste fixa en grund till bastun som ska lyftas på plats på fredag.30m2 trall ska på plats + en spång på 15 meter, sen är jag klar...för nästa års uppdrag :-)Fick en junior i maj så nu måste huset byggas till.... undrar om det finns nån diagnos för sånt här?Och eftersom vi bygger till så flyttar vi familjens alla sovrum plus en garderob samt ett badrum till nya delen, så vi landade på ytterligare 100m2.... brrr... vågar inte ens tänka på det :-)Ska räkna ihop vad poolen kostat mig so far i dagarna,... om jag törs dvs.På lördag blir det nog poolparty :-)Efetrsom det kommer en kranbil på fredag så kanske spa't får komma på plats också :-)