Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Frågor till webbmaster (eller annan kunnig):1. Att köra VP i april vid 13 grader ute för att värma upp sin pool är alltså en dålig affär?Effekten är alltså beroende av utetemperaturen? 2. Kan man ha en VP inomhus? Det går väl inte antar jag.
Mycket intressant diskussion.Jag har en likadan VP som du Lundberg. Den första som levererades funkade dåligt. Den värmde bara till 22 grader sedan slog den av(trots ratten i bottenäget 10). Lagunpool tog tillbaka den och konstarerade nåtgivarfel och bytte ut den.
VP låter ju en del och för att besparamin granne onödigt buller kör jag numera VP på 28-gradersläge under dagtid. Jag nöjer mig mer än väl med 27så då kan jag stanna VP tidigt på kvällen och njuta det svalnande vattnet utan problem även om det kryper ner till26 innan nattningsdags.
Hmm jag hade den här diskussionen med en annan på forumet som hade läst Pahlens specifikation om maxitemp. Enligt honom skulle den väsnas väldigt mycket! Om du kollar in bilden vart jag har min pump, precis bredvid poolen och vi hör den inte ens när vi sitter på däcket ovan (som nu är färdigbyggt!) Däremot måste jag flytta min circ pump den väsnas som attan. Jag valde att inte köpa deras låda, tyckte att 6000:- var ocker så jag byggde en själv för 600:- från byggmax! Den skramlar dock till något när den startar men det är ju en tiondels sekund så är det ljudet borta! Mvh Niklas