Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej vi har lamell överdrag från Poolkungen http://www.poolkungen.se/pooltillbehor/solo.htmlFinns både för och nackdelar med detta skydd.Väldigt lätt använt man drar sig inte för ett snabb dopp som man lätt gör om man har 20 gummi stroppar att lossa och stora vevanordningar....Men allt skit som hamnar på poolskyddet hamnar i poolen när man kör upp det och själva lammelerna blir rätt smutsiga och svåra att hålla snygga.Och vi använder inte detta som vintertäckning, har det upprullat och slår in det i en pressening.Mvh Nisse
Har också lamellskydd monterat i vattnet har dock bara haft det en vecka.Smutsen som hamnar på lamellerna tycker jag inte är något problem för när man kör av täckningen så tar skimmern hand om det .Ett plus är också att det verkar isolera riktigt bra.Drog i gång värmen förra söndagen (12 grader) och redan på onsdagen var det uppe 29 grader visserligen bra väder men ändå!
Du har gjort ett bra val!Se bara till att få skenorna helt parallella och på samma nivå när du monterar... jag har fått flytta mina två gånger eftersom det börjat kila fast men nu öppnar mina sexåringar taket själva!//Anders