Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,som ägare av ett Zabra kan jag ju rätta dig på ett par punkter där... Zabra är alltid isolerat, alltså dubbelt med något fiber material mellan, men du kan välja "extra isolerat"... Zabra går utmärkt att simma under!Vi har ett transparent så det blir ändå ljus och trevligt utan att man känner sig instängd.Zabra har olika varianter på vagnarna och kan förlänga/förkorta halsarna så det fungerar för dig, ring och prata med dem...När jag kollade på lamellskydd så sa flera att man inte kan lita på dem som vintertäckning om man inte lämnar vattennivån uppfylld vilket då gör att du måste täppa till skimmer och verkligen sen lita på att det håller tätt och inte spricker av isbildning...//Anders
Vad är det för lameller du hittat? Håller just nu på som en tokig med val av överdrag/täckning - en förvirrande djungel i sig bara den detaljen...
Tack för att du pekade med hela handen!Står inför samma val, det mellan zabra och annat. Skulle egentligen vilja ha zabran, men har svårt att förlåta att det står och ser så osnyggt ut i avdraget läge
Citat från: TeeOne skrivet maj 04, 2011, 11:19:08:08 Tack för att du pekade med hela handen!Står inför samma val, det mellan zabra och annat. Skulle egentligen vilja ha zabran, men har svårt att förlåta att det står och ser så osnyggt ut i avdraget läge Ha, ha... sorry... Zabra i öppet läge... inte världens sexigaste, nej... men jag fick ju lite enklare i valet eftersom vi sen byggde en åtta-formad pool så gick ju lamell skydd bort "automagiskt"... Vi ville ha ett lågt tak eller täckning eftersom det annars skulle blockera vår sjöutsikt. Jag hittade inte någon täckning som jag kände man kunde lita på till 100% som vintertäckning och ville inte hosta upp några tusen till på vinterplåtar som sen också måste förvaras någonstans...Vi hittade några andra väldigt snygga låga pooltak men då for priset iväg på upp emot 80.000 plus att de tog upp ca. 1½ meter av altanen i öppet läge... //Anders