Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lite vintersmutsigt, men, men...//Anders
Citat från: TeeOne skrivet maj 04, 2011, 11:19:08:08 Tack för att du pekade med hela handen!Står inför samma val, det mellan zabra och annat. Skulle egentligen vilja ha zabran, men har svårt att förlåta att det står och ser så osnyggt ut i avdraget läge Ha, ha... sorry... Zabra i öppet läge... inte världens sexigaste, nej... men jag fick ju lite enklare i valet eftersom vi sen byggde en åtta-formad pool så gick ju lamell skydd bort "automagiskt"... Vi ville ha ett lågt tak eller täckning eftersom det annars skulle blockera vår sjöutsikt. Jag hittade inte någon täckning som jag kände man kunde lita på till 100% som vintertäckning och ville inte hosta upp några tusen till på vinterplåtar som sen också måste förvaras någonstans...Vi hittade några andra väldigt snygga låga pooltak men då for priset iväg på upp emot 80.000 plus att de tog upp ca. 1½ meter av altanen i öppet läge... //Anders
Tack för att du pekade med hela handen!Står inför samma val, det mellan zabra och annat. Skulle egentligen vilja ha zabran, men har svårt att förlåta att det står och ser så osnyggt ut i avdraget läge
Ingen fara Teeone för trådkapet, kul att höra hur lite andra resonerar kring poolskyddet.
Har de inte tänkt på det då, så att man med relativ lätthet och till något sånär rimlig kostnad kan köpa ny plast och byta ut?
Citat från: TeeOne skrivet maj 05, 2011, 12:21:30:30 Har de inte tänkt på det då, så att man med relativ lätthet och till något sånär rimlig kostnad kan köpa ny plast och byta ut?Det blir nog rätt dyrt, och om du räknar den intitiala investeringen + en renovering så blir det säkert dyrare än att köpa ett tak av kanalplast, förutsatt att det håller längre, alltså.