VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vi skal bygge en Thermopool  (läst 50301 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #60 skrivet: maj 14, 2012, 12:37:11:11 »
Grattis till ett mkt fint poolområde, O0 O0. Många härliga
stunder väntar. Jag vill också skaffa ett tak så fort det är
möjligt.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Poolgiganten

Utloggad Funkis -38

SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #61 skrivet: maj 15, 2012, 20:23:22:22 »
Hej Gambo!
Går i poolplanering och ska igång snarast möjligt. Fick tipps av Dacke här på forumet att du har färdigsvetsad liner och trapp. Detta är något jag letar lösning på och såg att du i din byggtråd hänvisade till http://www.plasticapools.net/. Min fråga beställde du linern direkt vi dem eller via någon återförsäljare? Också intresserad av en prisindikation om det är möjligt....
Tacksam om du kan hjälpa mig i mina funderingar och sökande efter en bra lösning!
//Funkis -38

Utloggad GamboTurbo

SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #62 skrivet: maj 16, 2012, 18:53:09:09 »
Hei Funkis.

Vi kjøpte en pakkeløsning hos en leverandør. I så måte var det dem som tok seg av all kontakt med de forskjellige produsentene. Vi hadde derfor ikke noe å gjøre med Plasticapools direkte. Når det gjelder pris så spurte jeg konkret etter dette under tilbudsfasen. Greit å vite hva en liner koster om den må byttes ut. Men så har jeg underveis byttet pc og filen denne infoen var lagret på er gått tapt... Husker at jeg ikke syntes det var spesielt dyrt å bestille ny liner.  Tror dette kom på ca 15k for min størrelse og fasong.

Lineren var ikke spesifisert som egen item i tilbudet vi gikk for, men pakkeprisen ble ca 55k. Det inneholdt da Thermoblokker, liner + opphengsprofiler, underduk og lim, skimmer, dyser, bunnavløp, rørkoblinger og 35m fleksibelt rør.

Håper du kan finne noe hjelp i dette. Lykke til videre med planeringen. :)

Mvh Turbo

Utloggad Funkis -38

SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #63 skrivet: maj 16, 2012, 20:17:52:52 »
Tack för snabbt svar Turbo!
Låter som jag får kolla detta lite mer direkt med olika levantörer. Vill helst slippa en
tråkig stege men tycker att platsvetsad liner i kombination med trappa blir för dyrt.

Du har inte problem med att linern inte vill ligga still i trappen? Fundersam på hur det blir med vattentrycket på olika djup och om liner "dras" ned av bottendelen om du förstår vad jag menar  :)

Utloggad GamboTurbo

SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #64 skrivet: maj 16, 2012, 21:01:25:25 »
Etter at poolen er fylt med vann så ligger lineren helt stille. Det er ikke noe problem. Men siden man har veldig mye liner liggende i trappen så vil vanntrykket dra denne ned mot bunnen av poolen. Hos meg har dette forårsaket to ting:

1: I den vertikale delen av det øverste trinnet så ligger ikke lineren helt inntil veggen. På det meste er det kanskje 4cm mellomrom.
2: Jeg har mosaik-mønstret liner. Siden vanntrykket har trukket lineren ned mot bunnen så ser det ut i trinnene som om mosaik'en ligger i en bue.

Jeg synes ikke dette gjør så mye. Lineren virker å være veldig elastisk så om noen skulle trakke lett "feil" i poolen så tror jeg det skal gå bra. Resultatet er vel også synlig på et par av bildene jeg har lagt ut, så kan du vurdere selv. :)

Utloggad GamboTurbo

SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #65 skrivet: augusti 10, 2012, 06:44:15:15 »
Ahh, ingenting er som en pool når det er sol...  :)

Utloggad Kallsupen

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Halland
  • Antal inlägg: 240
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Att ha en pool är livskvalite
    • Visa profil
    • www.claes-mette.se
SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #66 skrivet: september 14, 2012, 12:24:35:35 »
Mycket fint härliga bilder <sol> <sol>
Pool från Rubinpool 5,5 x 1,20 värmepump Brilix THP 120

www.claes-mette.se

Utloggad GamboTurbo

SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #67 skrivet: oktober 25, 2012, 18:31:10:10 »
Okei, jeg gir opp. Badesesongen er over....

Utloggad Fia

SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #68 skrivet: oktober 25, 2012, 19:15:05:05 »
Det förstår jag men vad tidigt ni får snö.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad GamboTurbo

SV: Vi skal bygge en Thermopool
« Svar #69 skrivet: oktober 25, 2012, 20:11:20:20 »
Jajamen. Håper den forsvinner like fort som den kom.

Mvh Turbo

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag