Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du letar efter ett poolskydd som du nästan kan använda som golv borde du titta på något i den här stilen: http://www.walter-piscine.com/fr/piscines/couverture3.htmKallas "lamellskydd" och påminner lite om sådana jalusier som butiker drar ner när de har stängt. De klarar allmänt mera stryk och skulle kanske fungera som ett "golv"!
Ska ni bygga i aluminium och svetsa det bör ni kolla vad svets arbetet kostar för det är dyrt ja tom riktigt dyrt att svetsa i aluminium och det är inte så många som gör det och dom tar betalt därefter.Sist jag köpte aluminium tråd till min mig svets skrek jag nästan av smärta när jag skulle betala.0,5kg aluminium tråd kostar 260kr och räcker inte till specielt mycket.
Portsektioner typ Crawford tål att gå på kan fås i valfri yta och är isolerade på köpet.Sektionerna sitter ihop med gångjärn så man skulle kunna "vika" ihop skyddet.Ska det vara ett manuellt eller med motor?
Tack för tipset. Men tål sådana sektioner verkligen att gå på för flera personer vid en bredd på cirka 4 meter (jag antat att mak skulle behöva ha dem på tvären, 8 m votr nog omöjligt) ? Lätt blev det naturligtvis rent viktmässigt. Vi hoppas kunna få till någon typ av motordriven lösning. Vi använder poolen väldigt ofta så det får inte vara för komplicerat att täcka / täcka av.