Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har problem med min Nitro NC71, har kört den kanske 10 ggr sedan jag fick hem den, och 2-3 ggr har den uppfört sig märkligt. Den går som den ska i 5 minuter och sedan börjar den fräsa runt på ytan. Den dyker inte ner som den ska, utan ligger bara på ytan och blåser ut vatten från "blåshålet" Vad är problemet? Någon annan som har/haft samma problem?Och sen en till fråga, vad gör om den går sönder? Reservdelar och osv? Kanske något man bör ha tänkt på innan man beställde, men nu är det gjort.
Citat från: andreaswi skrivet juli 28, 2011, 12:46:17:17 Har problem med min Nitro NC71, har kört den kanske 10 ggr sedan jag fick hem den, och 2-3 ggr har den uppfört sig märkligt. Den går som den ska i 5 minuter och sedan börjar den fräsa runt på ytan. Den dyker inte ner som den ska, utan ligger bara på ytan och blåser ut vatten från "blåshålet" Vad är problemet? Någon annan som har/haft samma problem?Och sen en till fråga, vad gör om den går sönder? Reservdelar och osv? Kanske något man bör ha tänkt på innan man beställde, men nu är det gjort.Jag antar att du menar att den fastnar när den ska tvätta vattenlinjen. Hur länge sittr den där? min går upp o stånkar ibland kanske 15-20 sekunder.Googla för ev reservdelar, men en av anledningarna till att jag köpte roboten var att den är modulbyggd, mao så kan varje enskild del enkelt bytas. Dom flesta andra robotar behövs skickas till verkstad.