CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 162962 gånger)

0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad rebels

SV: Poolrobot
« Svar #150 skrivet: maj 19, 2011, 20:56:10:10 »
Jag fick hem min idag och har testkört honom och den funkar finfint! Var köper man 110v uttaget? vill också ha ett sådant ju..

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #151 skrivet: maj 19, 2011, 21:43:42:42 »
Citera
Var köper man 110v uttaget? vill också ha ett sådant ju..

Letade utan framgång i Sverige, fick be någon som var i Amerikat att handla...

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Milkshaken

SV: Poolrobot
« Svar #152 skrivet: maj 22, 2011, 19:24:43:43 »
Är det bara jag som inte kan komma längre än presentationssidorna på
http://marinapoolandspa.com/

Jag menar... Startsidan Ok,,,, sen när jag klickar på Visit our PoolStore,
så kommer man dit, men det finns ju ingenstans där man kan gå vidare, tex för att se deras sortiment.....
Nån som vet?

Utloggad sjabth

SV: Poolrobot
« Svar #153 skrivet: maj 22, 2011, 23:05:55:55 »
Är det bara jag som inte kan komma längre än presentationssidorna på
http://marinapoolandspa.com/

Jag menar... Startsidan Ok,,,, sen när jag klickar på Visit our PoolStore,
så kommer man dit, men det finns ju ingenstans där man kan gå vidare, tex för att se deras sortiment.....
Nån som vet?


Prova via ebay istället... Jag lyckades ju till och med handla saker som hon inte hade i sitt (officiella) sortiment. Service på toppnivå. Kan bara rekommendera.

[edit] Länken du använder verkar gå till en sida i Californien. Den du letar efter ser nog ut så här: http://www.marinapoolspaandpatio.com
« Senast ändrad: maj 23, 2011, 00:34:57:57 av sjabth »
Lecapool "snart färdig" 3.8x7.8x1.4m med trappa och GT-hylla
Pump: Pentair Intelliflo VS+SVRS
Värmeväxlare: Pahlen Aqua-MEX FE-40 T
Klorinator: Zodiac Tri compact
Belysning: Hayward 300W
Hushållsnära tjänst: Nitro NC-71

Utloggad hertigen17

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 108
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Skit händer när du spelar i den djupa delen avpool
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4532.0
SV: Poolrobot
« Svar #154 skrivet: juni 06, 2011, 22:40:05:05 »
Vilken maskin jag köpte "Nitro" den städar kungligt bra.
Ni som dammsuger själva beställ en och titta på när den arbetar eller gör något annat.
Ett måste till poolen.
Lecapool 4*8, djup 1,55 cm, med en trapp och stege.
Och en klorinator. Värmepump SHOTT 100H 10,5 KW.
Pooldammsugare Nitro 71.
############################################################################################################### 1964 - 1966 - 1967 - 1968 - 1970 - 1971 - 1972 - 1976 - 1977 - 1980 - 1993 - 1999 - 2012
Copyright på alla mina bilder.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #155 skrivet: juni 07, 2011, 09:42:43:43 »
Vilken maskin jag köpte "Nitro" den städar kungligt bra.
Ni som dammsuger själva beställ en och titta på när den arbetar eller gör något annat.
Ett måste till poolen.

Visst är det underbart, jag köpte en Vortex 3 i helgen och har suttit på poolkanten och druckit öl och tittat på när den jobbar! Min fru sa att det inte var någon större skillnad mot vad jag annars gör hemma (tittar på när hon jobbar) men det tyckte jag för den här saken gnäller inte!  >rulla<
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad andreaswi

SV: Poolrobot
« Svar #156 skrivet: juni 13, 2011, 13:22:54:54 »
Om man beställer 2 st Nitros, kommer man undan med samma tullkostnad som om man beställer bara en? Sen undrar jag om det är lättare att det fastnar i tullen om man beställer 2 st? Robotarna går nämligen inte att skicka som ett kolli om kommer att gå som 2 olika paket.

Varför jag undrar är för att jag och en arbetskollega funderar på att beställa en varsin och då funderade jag lite på vad som är smidigast. Har fått ett pris av margaret, 639USD + 115USD frakt och försäkring vad det nu innebär.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #157 skrivet: juni 13, 2011, 13:52:55:55 »
Om man beställer 2 st Nitros, kommer man undan med samma tullkostnad som om man beställer bara en? Sen undrar jag om det är lättare att det fastnar i tullen om man beställer 2 st? Robotarna går nämligen inte att skicka som ett kolli om kommer att gå som 2 olika paket.

Varför jag undrar är för att jag och en arbetskollega funderar på att beställa en varsin och då funderade jag lite på vad som är smidigast. Har fått ett pris av margaret, 639USD + 115USD frakt och försäkring vad det nu innebär.

Momsen baserar sig ju på godsvärde inkl frakt så varför skulle det bli billigare? Man får ingen rabatt på momsen om man går till en vanlig butik o köper två likadana prylar.

Utloggad andreaswi

SV: Poolrobot
« Svar #158 skrivet: juni 13, 2011, 14:31:36:36 »
Har inte riktigt koll som sagt, trodde att man fick betala en tullkostnad utöver momsen. Det var den kostnaden jag undrade om man kunde dela på om man beställde 2 och de fastnade i tullen.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #159 skrivet: juni 13, 2011, 15:50:41:41 »
Både tullavgift och moms är ju procent på beloppet så det beror ju på vad som står som värde på paketet. Tullavgift ligger mellan 0-20% beroende på vad det är. De flesta tekniska prylarna ligger mellan 2-7% så jag skulle tro att det är där en pool-robot trillar in. Momsen är alltid 25%.

Vissa firmor i utlandet går med på att "skriva ner" värdet på paketet men då får man ju å andra sidan mindre tillbaka om paketet skulle komma bort... :o

Tullen öppnar väldigt sällan ett paket utan går på det värde som står på fraktsedeln.

Man kan tull och momsfritt motta enstaka försändelser från privatperson utanför EU som "gåva". Gåvans värde får ej överstiga 500 kr men kan skickas i samma paket till en gmensam familj. Alltså om man är t.ex. fyra i familjen kan "gåvans" värde vara max. 2000 kr och det måste tydligt framgå de olika gåvo-mottagarnas namn och värde, t.ex. Olle 500 kr, Pelle 500 kr, Karin 500 kr, Per 500 kr.

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag