Tack för trådarna, den övre hade jag inte läst men den andra har jag nog läst igenom ett par gånger tidigare.
Det är väl något liknande det Dacke byggt jag är ute efter. Problemet är att jag behöver blanda in lågspänning för ex vis spjällmotorn till ventilen. Även tryck- och fuktgivare behöver väl ett relä för att styra 230v.
Vad är alternativen till conrads difftermostat?
Hur löser ni fördröjningen till tryckgivarna. Pumpen behöver väl ett antal sekunder för att komma upp i arbetstryck. Om jag tex låter pumpen vara avstängd några timmar under natten och slår igång hela styrsytemet så kommer väl tryckbrytarna att lösa ut innan pumpen har byggt upp tryck.
Någon som skulle kunna göra ett schema och en komponentlista? (Dacke såg ju ut att kunna slänga ihop väldigt fina scheman tex

)Teorin förstår jag men att översätta det till praktik är svårare. Förstår som sagt komponenternas funktion och hur dessa skulle kunna styra varandra osv. Men när det kommer till själva kopplandet är det helt kört om det ska blandas in olika spänningar hit och dit. Får man tex blanda 230v/380v och 12v/24v i samma låda? Är ju hyfsat hemma på normal villa el och där är det ju ajabaja och spöstraff om man blandar in 12v i samma dosa som 230v?
Edit: Glöm fördröjningsbiten, missade utopiazz inlägg.