Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att ozonreningen skulle bryta ned locket har jag aldrig hört. Är det själva höljet eller är det isoleringen som bryts ned?
Det finns ett medel som heter Pipeclean / rör rengöring som väldigt effektivt för att göra rent rören..Att ha så surt vatten och hög klorhalt är väldigt slitsamt på karet det torkar ut alla plaster och om man har otur kan det missfärga skalet.// Jonas
Jag kan bara svara för det medlet jag använt som kommer från en annan leverantör och det tycker jag fungerar.Rörrengöringen är viktig och ett krav om man jobbar med offentligabad.Den största anledningen till att man vill göra rent rören (enligt miljö & Hälsa) är för att förhindra legionella (stavning) som kan bildas i smutsen som blir i rören.
Jag kan bara svara för det medlet jag använt som kommer från en annan leverantör och det tycker jag fungerar.
Vad är det för fabrikat på den Pipecleaner du använder och var kan jag få tag på det? Om jag förstår dig rätt, så får det både beläggningen på rörens insida att lossna samt desinficerar det rören.
Jag kan inte säga något om den rörrengöringen ni använt tidigare då jag inte har någon erfarenhet av den.Ang surt vatten och så mycket klor under en kort tid så är det säkert ingen fara, men det är ändå inget jag rekommenderar mina kunder, då jag har sett missfärgade kar och det är ju aldrig roligt om det skulle hända.Jag kan bara svara för det medlet jag använt som kommer från en annan leverantör och det tycker jag fungerar.Rörrengöringen är viktig och ett krav om man jobbar med offentligabad.Den största anledningen till att man vill göra rent rören (enligt miljö & Hälsa) är för att förhindra legionella (stavning) som kan bildas i smutsen som blir i rören.// Jonas