Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
- alltid hålla koll på pH (7,4 +/-)- efter varje bad tillsätts 1 eller 2 tabletter aktivt syre- chockklorera 1 gång i veckan (15 ml per 1000 liter vatten) oftare vid frekvent bad och varannan vecka om man inte badat så mycket. Fritt klor skall dock alltid finnas även minimalt, så det skall mätas om man är osäker.- tillsätta algmedel (20 ml per 1000 liter vatten) enligt samma "formel" som chockkloreringHar följt detta recept och det har fungerat utmärkt hittills (förutom då ett missöde, se annan tråd på detta forum). Sen har jag inte tillräcklig erfarenhet av hur ofta vattnet behöver bytas eftersom jag inte kört tillräckligt länge. Och en annan fråga blir ju då också, när vet man att det är dags att byta vatten? Om mätvärdena är OK och vattnet "ser bra ut", skall man ändå byta efter 3-4 månader, eller?/Ziggy
Har slutat med ozonrening då mina erfarenheter är att det sliter på locken.Samt att det inte gör någon större skillnad.Har jag klor så tillsätter jag c:a 1tsk per timme och badande samt en knapp matsked i veckan oavsett bad belastning ( eller så ska man tillsätta, nu för tiden så höftar jag mest i men jag har ju jobbat med det ett tag)