Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Håller med PeaDet är omöjligt att få det skarvfritt utan att lägga ett heltäckande, sammanhängade material överst.Jag har förljande botten:15cm makadamMarkduk100mm S80 cellplast10cm stenmjöl
Tack för tipset!Håller just nu på att gräva till pool också och jag har grävt 20 cm extra för underlaget men hade tänkt lägga 100mm 0-18 sten och sen 100 mm cell plast och sen matta på det, bör kanske överväga att lägga 50mm cellplast istället och sen 50mm stenmjöl ovanför detta istället just för skarvarnas skull som ni säger. jag ser även att ni lägger makadam i botten istället för 0-18 som jag tänkt, är detta bättre? jag förmodar att det är för att få en ordentlig dränering?Jag är också intreserad av vad ni fyllt på med runt om poolen? jag hade tänkt sätta cellplast runt om och sen återfylla med sand efter det, är det ngn som gjort så eller är det ok att lägga tillbaka jorden istället?nyfiken pool nybörjare undrarmvh Stefan
baseman: du har bara lagt S80 cellplast i botten, går det bra? Tycker dom flesta sägar att man ska ha S300?Andra som har S80 i botten?