Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Jag har ett liknande problem. Jag dammsuger poolen precis som ni genom att koppla den till skimmern. Naturligtvis fyller jag slangen med vatten först. Problemet kommer när man är färdig med dammsugningen. Då skall man tömma silen som sitter precis vid pumpen eftersom skräpet fastnar där. För att tömma silen måste man öppna systemet och släpper följdaktligen in en del luft.I mitt fall sitter pumpen ovanför vattenlinjen vilket innebär att den inte kommer igång och börjar pumpa av sig själv. Detta löser jag genom att köra ner en vattenslang i utloppet för att det extra tryck som behövs alternativt stryper jag flödet genom utloppet i poolen. Detta känns onödigt bökigt, dessutom är jag rädd att pumpen tar stryk när den går "torr".Har funderat på att sätta en sil i anslutning till dammsugarslangen så slipper man öppna till pumpen. Alternativt skaffa en enkel pump som är helt frikopplad från poolen. En städrobot är för dyrt. Är det någon som har tips om ett enkelt sätt? /R
Låter som för svag pump alternativt för tunn slang....Aldrig upplevt problemet du beskriver.