Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har varit ute och mätt lite i trädgården och inser att något mindre än 8X4 meter vill vi nog inte ha om det är möjligt med resten av våra förutsättningar. Vidare vill jag ha en så djup pool som möjligt. Vad jag läst mig till verkar 1,5m vara maxdjupet på "standard"-pooler.
Hej o välkommen. Titta lite på detta poolbygge o se vad du tycker.http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=148.0Vad det gäller djupet så vill iallafall jag ha armarna fria, är 1,70 lång så ett pooldjup på ca: 1,30 är perfekt för mig.Ska man ex. spela kasta boll etc.. så är det ett bra djup. Det djupet når mig till armhålorna exakt.
Mitt råd är att du bygger en rektangulär pool, men dom måste vara helt nedgrävda. Det finns 4 x8 meters med djupdel, men för övrigt 1,5 meter.Jag har ju själv en 10-kantig sen 25 år tillbaka och dom är svårare att sköta. Tomten sluttar lite så det är därför, djupet är 1,5 meter så det går att dyka.
Standarddjupet 1.50 ger 1.35-1.40 i vattendjup, beroende på om hur nära kanten du fyller.Det djupet är nog minimum för att kunna dyka utan att vara rädd att slå i botten hela tiden.Själv är jag 1.95 lång och tycker det är perfekt, även min fru som är 1.70 tycker det är lagom.