Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sen har jag lurat lite på en sak till När jag låter VP styra vattenpumpen så slår allt ifrån när rätt temp uppnåtts (2 min fördröjning till vattenpumpen) Men då står vattnet still i VP och alltså inte känner av tempen i poolen eftersom inget vatten flödar genom VP´n.Då blir min teori att poolen kan tappa ett antal grader innan vattnet i VP tappat lika många grader eftersom vattnet där i står still Är jag helt ute och simmar?
Citat från: DanielB skrivet juli 08, 2009, 14:08:51:51 Sen har jag lurat lite på en sak till När jag låter VP styra vattenpumpen så slår allt ifrån när rätt temp uppnåtts (2 min fördröjning till vattenpumpen) Men då står vattnet still i VP och alltså inte känner av tempen i poolen eftersom inget vatten flödar genom VP´n.Då blir min teori att poolen kan tappa ett antal grader innan vattnet i VP tappat lika många grader eftersom vattnet där i står still Är jag helt ute och simmar?Precis vad jag tänkte. Därför kör jag med dubbla system. Ett för reningen som går efter en timer inställd på ett antal timmar / dag.Sen har jag ett system som går dygnet runt och ska sköta värmen.Har toppat på 32,5 grader när det var som varmast utan uppvämning. Har nu 26,5 grad.
Nu slår jag igen för säsongen!11 grader i poolen, chockat o kollat Ph.By by poolen, syns till våren.
Det stämmer. 4 slangar som lever sina liv 2 och 2. Problemet är att se till att det inte kommer in för mycket smuts i värme systemet för det går direkt till VP. Har löst det med ett litet vatten filter som tar bort det värsta. Resten får snurra runt och genom växlaren.