CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur jämt måste underlaget vara?  (läst 4125 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Viggen

Hur jämt måste underlaget vara?
« skrivet: juni 25, 2008, 22:11:21:21 »
Hej,
Har varit inne på det här forumet mycket och har nu köpt en Pool Capri från Bauhaus som jag hållr på att sätta upp.  Jag har nu kommit till stadiet med stenmjöl (under det har jag c:a 15cm makadam).  Jag håller på att jämna till stenmjölet och har hjälp av laser och vattenpass.  Nu till min fråga, hur noggrann måste man vara?  Jag har mätt med laser och avvikelsen är max 1,5 cm vart jag än mäter.  Räcker det?

Poolgiganten

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Hur jämt måste underlaget vara?
« Svar #1 skrivet: juni 26, 2008, 00:50:22:22 »
Om skillnaden mellan högsta o lägsta punkt är 1.5cm så räcker det (bara den inte lutar med 1.5cm åt något håll). Men ju planare man gör det, ju bättre blir det. Med tanke på att din pool inte är större än max 4m i diameter så borde du kunna få den ännu lite jämnare. Utgå från centrum när du drar av botten. Vissa pooler har även en max nivåskillnad (alt max lutning) mellan högsta o lägsta punkt för att de inte skall bli ostabila, kolla om det står något i din manual.

Lycka till o välkommen O0

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad Viggen

SV: Hur jämt måste underlaget vara?
« Svar #2 skrivet: juni 26, 2008, 10:07:18:18 »
Tackar för hjälpen.  Mäter jag ute i kanterna av ringen så är skillnaden under 1cm.  Maxskillnaden på 1,5 cm är mellan en del av ytterkanten och mitten.  Då är det mitten som ligger lite lägre.  Jag hoppas att det blir OK då jag lämnat tillbaka "paddan".

/viggen

Utloggad Pea

SV: Hur jämt måste underlaget vara?
« Svar #3 skrivet: juni 28, 2008, 09:33:25:25 »
om mitten är lägre men kanterna är hyfsat lika så spelar det absolut ingen roll, det kan skilja 10 cm mot mitten bara kanterna där polsargen står är i våg.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag