Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hade exakt samma botten som du och funderade i samma banor som dig. Dränering eller inte.
Hade själv grundvattnet långt under planerad poolbotten men ser också att det trots det kommer en hel del vatten i brunnen, snacka inte om förra sommaren med allt regn....
Givetvis ska du dränera!Min pump går med jämna mellanrum och har så gjort hela året. Vilket betyder att grundvattnet är för högt.
Tack Happy Digger! *bumpar tråden* och försöker få någon med bottenavlopp att reagera... för n å g o n forumist måste väl ändå ha bottenavlopp? Tar en fråga till: har alla cirkulationsdetaljer i vit plast men funderar på att beställa de "synliga" delarna till belysning och skimmer i rostfritt. Vad tror ni? Kan jag kombinera plaststommarna till belysningen & skimmern med rostfria detaljer (kallas reservdelar ) och spara ett antal "lusentappar"? Inloppen (2 st) kostar småpengar i sammanhanget så de byts i så fall ut helt.