Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hejPå tal om frysskydd, kan man inte använda/fylla värmeväxlaren med kylarvätska/glykolblandning samma som till bilar över vintern.En fråga till, är backventiler helt täta eller släpper de igenom lite?(tänker på vandring i systemet när pumpen är avslagen)mvh carlos
Hopps du bytte leverantör av vvx.Jag hadde en Titanium elpatron som rostade sönderpå knappt 2 år.Samma här så har jag bra koll på ph men Pahlens tycker int det var garanti .kontentan av det är att jag handlar av Astral istället.
2009-summering för de som har intresse av tråden:Demonterade och kontrollerade skicket på tid. utbytt vvx. som ser OK ut i in- resp. utlopp med reservation för bild 3 som har "rostfärgsansamling" i ena sidan (överst/"bakom vvx.rör" på bild) och som jag inte vet vad det är eller beror på - det blir en ny demontering 2010 prel. innan vårstart och löpande uppföljning även 2010.I nuläget är vvx.systemet ombyggt på så sätt att det går att helt "by-passa" vvx. och i samband med vinterstängningen kördes vattensystemet klormätmässigt garanterat helt ner till noll (0), vvx. stängdes helt av från systemet (vattenfylld) via by-passventilerna och därefter vinterchock-klorerades poolen och stängdes helt.Lägger till att cirkulationssystemet var mer eller mindre alltid i drift hela 2009, garanterat alltid vid alla kloreringar då en av tillverkarens misstankar i ursprungsproblemet var stillastående vvx.varmt vatten i vvx. vid klorering och då ev. problem med stark aggression.I övrigt inga andra synliga avvikelser på ngt. av all annan övrig rostfri utrustning.Återkommer under 2010-säsongen med uppdatering.Mvh. "Poolbadaren"